A 2016-os Európai Le Mans Sorozat a portugáliai Estorilban tartotta szezonzáró versenyét, ahol drámai körülmények között dőlt el a bajnoki cím sorsa az LMP2-ben és a GTE kategóriában egyaránt. A #46-os Thiriet by TDS Racing LMP2-es járműve, amely a verseny előtt vezette a pontversenyt az összetettben, egy komfortosnak nevezhető 14 pontos előnnyel valamint a GTE listavezető JMW Motorsport 20 pontos előnnyel érkezett meg az utolsó fordulóra, de a verseny első fele mindkét bajnoki cím várományos számára katasztrofálisan alakult.
A #46-os magabiztosan haladt másfél órán keresztül, majd eljött a második boxkiállás ideje. Minden a terv szerint haladt, de a pilótacsere után Ryo Hirakawa nem tudta beindítani az Oreca 05-öt. Az autót be kellett tolni a garázsba, és mint később kiderült, egy elektronikai hibával kellett szembenézniük. A javítással rengeteg időt elveszítettek és így 24 körös hátránnyal csatlakoztak vissza a versenybe. Mondani sem kell, esélyük nem maradt a pontszerzésre.
Az élen mindeközben a #38-as G-Drive hibátlan versenyt futott, az verseny korai időszakában csak második helyen haladt, de a végére bebetonozták magukat az első helyre és a pontversenyben ledolgozták a 14 pontos hátrányukat, így a versenyen túl a bajnoki címet is megnyerték.
Az LMP3-asok között már a verseny előtt bebiztosította győzelmét és vele együtt a 2017-es Le Mans-i meghívóját a #2-es United Motorsport autó, így nem volt okuk a mérgelődésre, miután csak a 11. helyen futottak be a szezonzárón. A kategóriában egyébként a #18-as egy megpördülést követően is megszerezte a győzelmet a portugál aszfaltcsíkon.
GTE kategóriában a #99-es Aston Martin pilóta triója nyerte meg a versenyt egy tetemes előnnyel, és a bajnoki elsőséget is bezsebelték kategóriájukban, miután a #66-os JMW Motorsport Ferrarija feladni kényszerült a versenyt váltó hibára hivatkozva.
A Ferrari még kijött a pályára, de nem volt képes sebességet váltani, és ami a dolog pikantériáját adja, az pedig nem más, minthogy az LMP3-as bajnok #2-es autó Michael Guasch-sal a fedélzetén keresztbe csúszott a pályán és egy elég nagy ütést adott a váltóhibás 458 Italiának. A #66-os csapatot az vigasztalhatja, hogy dacára ennek a szörnyű szezonzárásnak, a kategória másodikjaként így is megkapják a meghívót a 2017-es Le Mans-i 24 órás versenyre.
A verseny eredménye ITT érhető el,
a pontverseny részletes végeredményét pedig ITT lehet letölteni.