Hírek magyarul Le Mans világából

Endurancing - Hosszútávú autóversenyzésről

Endurancing - Hosszútávú autóversenyzésről

ELMS 2017: Erős mezőny idén is

2017. február 11. - Endurancing

Már rég elmúltak azok a napok, amikor az Európai Le Mans Sorozat szenvedett, hogy feltöltse a rajkockákat, idén is három kategóriában fognak versenyezni a nevezett csapatok, minőségi csatákat ígérve. 36 versenygép gurul majd pályára, a bolygónk legnagyobb LMP2-es mezőnyével az élen, nagyszerű évnek nézünk elébe.

 INNEN lehet letölteni a nevezettek listáját

 Pillantsuk is bele kicsit részletesebben:

 

LMP2: Új autók, új indulók

 13 csapat választotta ezt a kategóriát, hogy 2017-ben megmérkőzzenek a többi LMP2-es csapattal az egyenként 4 órás futamokon.

 Nem csak a friss csapatok, de a gyárak csatája is egy izgalmakkal teli szezont vetít elénk. Orecát, Ligier-t és Dallara-t is találunk a listánkon, ami nagyon sokszínűvé és nyitottá fogja tenni a küzdelmeket.

 Ami a zöldfülűeket illeti, az idén ebbe a kategóriába csatlakozók: Tockwith, Villorba Corsa, High Class Racing, Graff, Racing Team Nederland, United. Ebből a csoportból a Graff egyből két autót is indít, ami nagy előrelépést jelent számukra a LMP3-as kategóriából.

 További érdekesség, hogy a G-Drive orosz alakulat itt is elindul, mégpedig egy Oreca 07-tel, amely azt jelenti, a csapat két párhuzamos programot futtat, hiszen az ELMS nagytestvérénél, a WEC-ben is futni fog egy LMP2-es gépük.

 

LMP3: Ligier dominancia

 Az LMP3-as kategóriában két gyártó vesz részt, azonban a Ligier 16-ból 14 helyet kibérelt magának. A maradék kettő Norma M 30 egyike a M.Racing YMR színe alatt fog indulni, míg a másik a korábbi Renault Sport Oregon Racing kezei alatt fog az aszfaltra gurulni.

 A 2016-os bajnok United Autosports két autóval indul ebben a kategóriában, amihez ha hozzáadjuk az LMP2-es indulásukat is, akkor kiderül, hogy a csapat összesen három autóval fogja körbeutazni az öreg kontinenst.

 A legjobb pozíciókért valószínűleg az Inter-Europol, az Yvan Müller Racing (YMR) és a francia alakulatok, például a Duqueine Engineering, valamint a Panis Barthez Competion gépei fognak versengeni, de biztosat még senki sem tud mondani.

 Említésre méltó még az AT Racing helyzete, akik a GTE kategóriából léptek át ide, s váltották le a Ferrarit.

 

GTE: Heten, mint a gonoszok

 A GTE kategóriában ugyan csak heten fognak elindulni, de minőségi versenyre számíthatunk itt is, tekintve a csapatok rutinját és a nevezett pilótákat.

 Három Ferrariból kettő is 488-as lesz, míg a 458-asat idén is a JMW motorsport fogja futtatni, ami azt jelenti, hogy ez a már kiöregedő modell, kap még egy lehetőséget.

 A Proton két Porschéval, míg a TF Sport és a Beechdean AMR is egy-egy Aston Martin GTE-vel fog bele az új szezonba. Lábjegyzetként idebiggyesztve megjegyezhető, hogy a TF Sport a GT3 Le Mans Cup-ból érkezik meg ebbe a sorozatba.

A bejegyzés trackback címe:

https://endurancing.blog.hu/api/trackback/id/tr7212248784

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása