Hírek magyarul Le Mans világából

Endurancing - Hosszútávú autóversenyzésről

Endurancing - Hosszútávú autóversenyzésről

WEC Shanghai – Beharangozó

2016. november 04. - Endurancing

A rendkívül szórakoztató Fujiban zajlott versenyhétvége után fordul rá a FIA WEC mezőnye a célegyenesre és látogatja meg a shanghai versenypályát, az idei év utolsó előtti helyszínét. 31 autó fog a pályára gurulni és eddig csak annyi dőlt el a 2016-os szezonban, hogy a privát LMP1-es bajnok a Rebellion lett. A csata nyílt a többi kategóriákban, így egy nagyon izgalmas versenyhétvége elé nézünk.

LMP1

Nincs változás a csúcskategória pilótafelállásaiban, 8 versenygép fog szerepet vállalni a kínai pályán. Érdemes lesz az Audi R18 utolsó előtti szereplését nyomon követni, illetve elolvasni a róluk szóló megemlékezésünket is. ITT érhető el az olvasnivaló. A Toyotát is érdemes lesz figyelni, hiszen a hazai pályájukon elért sikerük egy extra lökést adhat nekik. Nagyszerű 6 órára van kilátásunk, az biztos.

A Porsche 59 ponttal vezeti a konstruktőri pontversenyt az Audi előtt és akár már ezen a hétvégén bebiztosíthatja a győzelmét, ha mindkét autójuk dobogós helyet szerez. A stuttgarti gyártónak ez lenne a második konstruktőri bajnoki címe sorozatban, még akkor is, ha egy Audi állhat a dobogó legtetejére a futam végeztével.

Teljesen más a helyzet viszont a pilóták rangsoránál. Neel Jani, Romain Dumas és Marc Lieb 23 ponttal vezet a Toyota #6-os csapata előtt, melynek tagjai Stephane Sarrazin, Mike Conway és Kamui Kobayashi. A #8-as Audi triója pedig csak 28,5 ponttal van lemaradva az éltől, így itt még minden előfordulhat.

LMP2

Itt már csak két csapat van versenyben a 2016-os bajnoki címért. A #36-os Alpine megnyugtató 35 pontos előnyre tett eddig szert a #46-os RGR Sport előtt. Gustavo Menezes, Nicolas Lapierre és Stephane Richelmi egy harmadik hellyel bebiztosíthatja a győzelmet egy futammal a vége előtt, bármely helyen is végezzen az RGR. A #46-os csapat csak abban bízhat, hogy az Alpine gyengén szerepel ezen a hétvégén, hiszen akkor Bahrainben lesz még esélyük küzdeni a végsőkig.

Will Stevens fog beugrani René Rast helyére a #26-os G-Drive-ba. Rast akit apává vált néhány napja a szezonzárón láthatunk újra a narancssárga Oreca volánja mögött. Habár a G-Drive már nincs versenyben a bajnoki címért, de még beleszólhat a történetbe, hiszen cirka egy hónapja szerezte meg első győzelmét ebben az évben a japán versenypályán.

Nem fogunk találkozni a szezon hátralévő részében a No Strakka Racingel, mivel a csapat a negyedik motorproblémájával küzdött meg Japánban és a szabályok valamint az új alkatrész beérkezésének ideje gyakorlatilag ellehetetlenítette a csapatot a versengéstől. A jövő évi terveikről még a hónap végén fogunk elvileg híreket kapni.

A Manor ismét két Orecával áll rajthoz. A #44-est Matt Rao, Richard Bradley és Alex Lynn fogja megosztani, míg a #45-öst a Tor Graves, Roberto Gonzalez és Mathias Beche által alkotott trió fogja terelgetni. Ez annyit jelent, hogy Roberto Merhi ülés nélkül maradt ezen a hétvégén. A #30-as ESM Ligier-ben pedig Tom Blomqvist fogja a nemrég ELMS bajnokká avatott Giedo van der Gardét.

GTE Pro

Ebben a kategóriában is nagyon nyitott a küzdelem a bajnoki címért, Ferrari, Ford és Aston Martin is lehet a végső győztes. Egyelőre az AF Corse vezet a maga 236 pontjával, de őt szorosan követi az Aston Martin mindössze 3 pont lemaradással. A Ford eddig 177,5 pontot tudott összegyűjteni, ami nem kevés, de még így is 58,5 pont a lemaradása az Ferrarikhoz képest.

Habár a Ford dominált Fujiban, de még így is nagyon halovány az esélyük a győzelemre. Katasztrofális szezonzárás kellene a két riválistól, hogy nyerhessenek. A Ferrari és az Aston között azonban pengeéles a csata, egy rosszul sikerült hétvége a maradék kettő közül gyorsan véget vethet a bajnoki álmoknak.

Nicky Thiim és Marco Sorensen vezeti a pilóták rangsorát a profiknál, 10 pont az előnyük a Sam Bird, Davide Rigon duó előtt. Darren Turner áll jelenleg a harmadik helyen, neki 15 pont a lemaradása. A végkimenetelbe még Gianmaria Bruno és James Calado is beleszólhat, hiszen a 24 pontos hátrányuk nem ledolgozhatatlan 12 órányi versenyzéssel.

GTE Am

Az amatőröknél gyakorlatilag már csak két csapatnak van esélye a végső győzelemre. 33 ponttal vezet a #83-as csapat a #98-as Aston Martin előtt.

A verseny magyar idő szerint vasárnap hajnali 4 órakor kezdődik. Valószínűleg magyarul a Eurosporton lehet majd követni az eseményeket.

Spotter’s Guide a versenyhez ITT érhető el

A bejegyzés trackback címe:

https://endurancing.blog.hu/api/trackback/id/tr3011930731

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása