Hírek magyarul Le Mans világából

Endurancing - Hosszútávú autóversenyzésről

Endurancing - Hosszútávú autóversenyzésről

Le Mans 2017: Toyota az élen az első kvali után

2017. június 15. - Endurancing

Szerdán megkezdődtek a 2017-es le mans-i 24 órás verseny eseményei. A délután folyamán egy 4 órás szabadedzésen hangolódhattak a pilóták és a csapatok az esti első időmérőre. Az eredetileg 2 órás kvali 20 perccel lerövidült, hiszen a Road to Le Mans sorozat szabadedzése során sérült a szalagkorlát, melynek javítási munkálatai belenyúltak a 22 órás kezdésbe, így értékes pályán töltött perceket veszített mind az 59 csapat.

 

A 85. Le Mans 24 órás első éjszakai körülmények között zajló időmérő edzésén Kamui Kobayashi futotta meg a leggyorsabb kört még az edzés elején, mikor egy 3:18.793-as kört tudott a Toyota Gazoo Racing #7-es TS050 hibridjével teljesíteni. Ezzel 0.693 másodperccel volt gyorsabb a #8-as testvérautónál, míg a legjobb Porsche majdnem egy másodperccel volt lassabb, így a #2-es csak a harmadik helyet szerezte meg. Negyedikként intették le a #9-es Toyotát, mögötte még a címvédő #1-es Porsche 919 és hatodikként a ByKolles képviseltette magát az LMP1-es kategóriában.

 

Az LMP2-es mezőny ismételten sok izgalmat hozott. Matthieu Vaxiviere, a #28 TDS Racing versenyzője már most megdöntötte Jos Verstappen körrekordját, melyet még 2008-ban futott és csaknem három másodperccel volt lassabb az új rekord, 3:29.333-nál. A hajrában szerezte meg a második helyet a #31-es Rebellion Bruno Sennával a volán mögött. Utána következik két Manor. Vitaly Petrov a harmadik helyet tudta megszerezni csapatának egy 3:30.502-es körrel. Ötödikként zárt a #38-as Jackie Chan Racing versenygépe, majd két Signatech Alpine következett. Említésre méltó még Le Mans-ban zöldfülű, volt F1 pilóta, Rubens Barrichello teljesítménye, aki a #29-es Team Nederland Dallaráját a 13. helyre kvalifikálta az első időmérőn és a 3:33.796-os idejével futotta meg a leggyorsabb nem Orecával teljesített kört az LMP2-ben.

 

Az körrekordon túl történt más is az éj leple alatt. A #27-es SMP Racing Dallara például a Mulsanne kanyar után kapott lángra és nem is tudta már utána folytatni a körözést. A Jackie Chan Racing #37-es Orecája olaj pumpa problémákba ütközött, értékes tesztkilométereket veszítve. A #47-es Villorba Corsa pedig teljes elektromos kihagyást tapasztalhatott, hiszen úton a boxutcába minden lekapcsolt Andrea Belicchi Dallaráján.

 

GTE Pro kategóriában Nicki Thiim volt a leggyorsabb a #95-ös Aston Martin volánja mögött, mellyel egy 3:52.117-es kört teljesített. Második és harmadik helyen az AF Corse Ferrarijai végeztek, negyedik helyen a másik gyári Astont intették le. A legjobb Ford ötödik lett, mögötte sorakozott fel a két gyári Porsche 911 RSR. A legjobb Corvette csak a hetedik lett.

 

Az Aston Martin számára a GTE AM kategória is jól sikerült, hiszen itt a #97-es Aston volt a leggyorsabb, mivel Pedro Lamy 3:55.134 alatt teljesítette a 13.6 km-es kört. Második lett az amatőröknél a Dempsey-Proton Racing #77-es 911-es és a harmadik leggyorsabb is egy Aston volt a TF Sport színeiben.

 

A második kvalifikáció csütörtök este 19:00-kor kezdődik és két órás lesz, csak úgy, mint az őt követő harmadik kvali is, amely 22:00-kor kapja meg a zöld zászlót.

 

Q1 eredmények

A bejegyzés trackback címe:

https://endurancing.blog.hu/api/trackback/id/tr6012598665

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása