Hírek magyarul Le Mans világából

Endurancing - Hosszútávú autóversenyzésről

Endurancing - Hosszútávú autóversenyzésről

WEC 2017: Lássuk a résztvevőket

2017. április 08. - Endurancing

Jövő hétvégén kezdetét veszi az endurance világbajnokság hatodik idénye, mi pedig ebből az apropóból megnézzük, hogy kikre számítsunk a silverstone-i rajtrácson.

A tervek szerint 28 versenygép fog majd felsorakozni a már jól megszokott 4 kategóriában: LMP1, LMP2, GTE Pro, GTE Am.

 

LMP1: Csökkent a létszám

Sajnos továbbra sem könnyű feldolgozni, hogy az Audi és a Rebellion is kiszállt a csúcskategóriából, de nem éri meg csüggedni, hiszen nagyon izgalmas csatákra számíthatunk még így is és feltehetőleg a Porsche és a Toyota mindent el fog követni, hogy magas színvonalú és izgalmas versenygést lássunk az összetett első helyért az összes futam során.

 

A Porsche és a Toyota kettőse idén is két-két LMP1-es autót állít majd csatasorba, de várható, hogy a japán gyár Spa-ban és Le Mans-ban eggyel megnöveli majd a rajtrácson szereplő LMP1-es gépek számát. Ez is tisztán mutatja, hogy a Toyota idén mindenkinél elszántabb, hogy végre megszerezzék a hőn áhított győzelmet Le Mans-ban.

 

A Rebellion kilépésének következtében idén csak egy privát csapat lesz ebben a kategóriában. A ByKolles CLM P1/01 idén is visszatér az aszfaltcsíkra, de a friss Nissan motornak és a megújult szabályoknak köszönhetően elég közel kerülhetnek a gyári csapatokhoz. Ha ez nem lenne elég, elsőszámú pilótájuk az a Robert Kubica, aki már az F1-ben is megfordult és 2016 végén tesztelt már velük Bahrainben.

 

LMP2: Majdnem Oreca házibajnokság

10 autóval fog nekifutni a szezonnak ez a kategória, a változatosság nagy kedvelői azonban nem fognak nagyon örülni, hiszen 9/10 versenygép az Oreca műhelyéből érkezett, a fekete bárány a Signatech Apine lesz. (Az Alpine is Oreca alapokra építette az idei modelljét.) Mind a 10 induló autó szívében egy négyliteres, közel 600 lóerős V8-as Gibson motor foglal majd helyet.

 

Négy minőségi csapat fog rajthoz állni két-két autóval, azonban az Alpine a szezonnyitón csak az egyik versenygépét fogja bevetni, míg a Jackie Chan DC Racing, a Manor és a Rebellion triója azonnal két Orecával kezdi meg a szezont. Mellettük a TDS Racing valamint a G-Drive fog még feltűnni a rajtrácson.

 

GTE Pro:

Történelmének talán legjobb szezonjának néz elébe a GTE-Pro kategória. Érdemes lesz majd komolyabb figyelmet fordítani a nyolc gyári résztvevőre, hiszen kiváló versenyzésre számíthatunk. A Porsche két vadonatúj 911 RSR-rel készül a szezonra, mellettük a már jól megszokott AF Corse, Aston Martin és a Ford fog még két-két gyári támogatású autóval nekivágni az idénynek.

 

GTE Am: Az ötös

Mindössze öten jelezték indulási szándékukat ebben a kategóriában, de ez nem ad okot a kétségbeesésre, így is két Ferrari, két Porsche és egy Aston Martin fog megküzdeni egymással és az elemekkel.

 

Említést érdemel a két újonc az amatőröknél, a 2015/2016-os ázsia Le Mans sorozat bajnoka, a Clearwater Racing már tavaly Le Mans-ban is meglepetést okozott, idén már egész évben a nagyszínpadon mutathatják meg, hogy mi rejlik bennük. Másik zöldfülűnk a Spirit Of Race Ferrari 488-a lesz, ők tavaly a Michelin GT3 Le Mans kupában gyűjtöttek tapasztalatokat a mélyvízbe ugrás előtt.

 

INNEN tölthető le a jól megszokott Spotter Guide és kis összeállítás monzai tesztről, ahol már a versenyre kész, idei versenygépeket tesztelték.

A bejegyzés trackback címe:

https://endurancing.blog.hu/api/trackback/id/tr9012411121

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása