Hírek magyarul Le Mans világából

Endurancing - Hosszútávú autóversenyzésről

Endurancing - Hosszútávú autóversenyzésről

WEC Shanghai – Verseny összefoglaló

2016. november 07. - Endurancing

Az #1-es Porsche nyerte meg a WEC 7. és egyben utolsó előtti futamát a 2016-os szezonban. Ezzel a győzelemmel Brendon Hartley, Mark Webber és Timo Bernhard bebiztosította a stuttgarti gyártónak a konstruktőri bajnoki címet. Sorozatban másodszor ünnepelhette a Porsche összes csapattagja a címet és szólhatott számukra az örök klasszikus, a We are the Champions.

Ugyan a gyártók csatája ezzel eldőlt, de a pilótáknál még mindig van ok az izgalomra, hiszen a pontversenyt vezető #2-es Porsche csak negyedikként futott be a kínai naplementében.

A #6-os Toyota Kamui Kobayashi, Stephane Sarrazin és Mike Conway irányításával a második helyet tudta megszerezni, így életben tartva bajnoki esélyeiket. Azt azonban hozzá kell tennünk, hogy az #5-ös testvérautó rendkívül udvariasan segítette a csapattársát ebben az ügyben, így ők csak a dobogó legalsó fokára tudtak felállni. Mindkét japán autónak megvolt a tempója, de sajnos nem tudtak utolérni a Porschét és mi több a #6-ost még defektek is hátráltatták, hiszen kettő is kijutott nekik a hat órás viadal alatt.

A futam alatt a Toyoták csatározása szórakoztatta a közönséget a #2-es Porschéval, hiszen a bajnokí címvédők hiba nélkül tudták le ezt a futamot és 50 másodperc előnnyel kapták meg a kockás zászlót. Jani, Dumas és Lieb negyedik helye kissé csalódást keltő, de még így is 17 ponttal vezetnek a #6-os pilótatriója előtt.

Ennél is rosszabb versenyt futott az Audi, amely így kiesett a bajnoki cím várományosok közül egy sor hibának köszönhetően. A #8-as R18, melynek a kínai hétvége előtt még volt esélye a bajnoki címre 4 kör hátránnyal futott be, míg a #7-es pusztán hetedikként lett leintve.

A #8-as Audinak üzemanyag-utántöltési gondjai voltak, amely rengeteg időveszteséget okozott a kiállások alatt, míg a csapattársnak a hidraulikus emelőjével volt gondja, ami szintén egy halom elvesztegetett időt jelentett.

A privát LMP1-eseknél idei első győzelmét aratta a ByKolles, miután a Rebellion egy meghibásodott befecskendezőre hivatkozva feladni kényszerült a küzdelmet.

LMP2-ben a G-Drive győzedelmeskedett idén másodszor, Alex Brundle, Romain Rusinov és Will Stevens elképesztő tempót diktált és így nem igazán tudták most őket megszorongatni. A dobogó második fokára a #30-as ESM Ligier pilótái állhattak fel. Az alternatív stratégiájuknak köszönhetően egy kis ideig még a győzelem is a fejükbe szálhatott, hiszen pár körig tudták vezetni a kategóriájukat. Tom Blomqvist, Antonio Giovanazzi és Sean Galael általt alkotott friss trió tehát remekül mutatkozott be ezen a nem túl egyszerű vonalvezetésű versenypályán. A top hármat a #43-as RGR Sport egészítette ki, amely remekül támadt fel egy boxutca áthajtásos büntetést követően és egy parázs összecsapással ajándékozta meg a nézőket, hiszen a #36-os Alpine is szeretett volna felállni a dobogóra. Vigaszdíj lehet számukra, hogy ezzel a végeredménnyel bebiztosították bajnoki címűket, amely valljuk be, nem is olyan lehangoló.

Gustavo Menezes, Stephane Richelmi és Nicolas Lapierre egész évben nagyon kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtott, így kétség kívül megérdemli a #36-os francia csapat az LMP2-es bajnoki címet.

GTE Pro kategóriában a #67-es Ford uralta a mezőnyt, Andy Priaulx és Harry Tincknell esélyt nem adott a hibáknak, így 50 másodpercet vertek csapattársukra, akik másodikként futottak be. A
#66-osnak meg kellett küzdenie egy lassú defekttel és visszakászálódnia az élmezőnybe, amit remekül vittek véghez. Harmadikként Gianmaria Bruni és James Calado hozta be az #51-es AF Corse Ferrarit, maguk mögé utasítva az Astont. Azért csak egyet, mivel a #97-es egy első körös ütközés után a #45-ös Manorral feladni kényszerült a versenyt. Ezzel a negyedik hellyel a #95-ös Astonban vitézkedő Nicki Thiim és Marco Sorensen továbbra is az élen áll a GTE Pofik pontversenyében.

Az amatőröknél a #98-as Aston dominált és szerezte meg a győzelmet, amely dicsérendő, ám a KCMG Porsche versenyt követő büntetése miatt a #83-as Ferrari a másodiknak járó pontokat kapta, ezzel bebiztosította győzelmét a GTE Am pontversenyben. Pontosabban még meg kell tenniük a szezonzárón a 70%-os minimális távolságot, hogy kvalifikálva legyenek a versenyt követően, vagy egész egyszerűen meg kell szerezniük a pole pozícióért járó pontocskát és akkor már gyakorlatilag fel sem kell sorakozniuk a rajtrácsra, hogy bezsákolhassák a bajnoki címet.

A szezonzáró november 19.-én Bahrainben lesz, és még mindig tartogat izgalmakat.

A bejegyzés trackback címe:

https://endurancing.blog.hu/api/trackback/id/tr4611940623

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása