Hírek magyarul Le Mans világából

Endurancing - Hosszútávú autóversenyzésről

Endurancing - Hosszútávú autóversenyzésről

ELMS Silverstone: A United Autosports mindent vitt

2017. április 18. - Endurancing

Az európai Le Mans sorozat első versenye Silverstone-ban került megrendezésre és azonnal megmutatta foga fehérjét, hiszen igazi minőségi autóversenyt láthattunk tele fordulatokkal, remek taktikákkal és rendkívül gyors versenyzőkkel.

 

Filipe Albuquerque a 4. és egyben utolsó órában vette át a vezetést az angliai versenypályán, hogy megnyerhesse a futamot azLMP2-es kategóriában az United Autosports Ligier JSP217-jével. Akik követték a versenyt, azok egy borzasztóan izgalmas végjátékot láthattak, a futam során mindhárom LMP2-es gyár is vezetett, így megjósolhatatlan volt, hogy a végén ki állhat a dobogó tetejére. AZ Albuquerque, Will Owen és Hugo de Sadeleer által alkotott trió a #32-es rajtszámú géppel látta meg elsőként a kockás zászlót.

 

A versenyt az utolsó órára fordulva még a #22 G-Drive vezette Ryo Hirakawával a volán mögött, de egy, a már kvalifikáció során használt gumi szettel esélytelen volt megtartani a 30 másodperces előnyt a volt Audi LMP1-es versenyzőjével, Albuquerque ellen. Így az orosz csapatnak be kellett érnie a második hellyel.

 

Érdemes itt megemlíteni Léo Roussel teljesítményét a #22-es Orecában, hiszen az Algarve Pro csapatától vette át a pályán a vezetést, ahova nem volt egyszerű feljutnia, hiszen a pilótacsere után Roussel az ötödik helyről vágott neki az etapjának.

 

A dobogó legalsó fokára a High Class Racing versenyzői állhattak fel, miután Dennis Anderson és Anders Fjordbach rendkívül magabiztosan terelgette az aszfaltcsíkon az újonc csapat Dallaráját, a verseny első felében még vezettek is és elérték, hogy mindhárom gyártó képviseltethesse magát a pódiumon.

 

Negyedikként futott be a #40 GRAFF csapat Orecája, amely a 29. rajtkockából kezdte meg a futamot. Richard Bradley elképesztő teljesítményét mutatja, hogy a #40-es volánja mögött még a vezetést is megszerezte egy kis időre miután áthámozta magát a teljes mezőnyön.

 

A pole-ból induló #21 Dragonspeed sajnálatos módon váltó hibával vesztegelt hat kört a boxban, ám vigaszként ők futották a leggyorsabb kört a versenyen. A 4 órás menet pusztán az Algarve Pro Ligier-nek okozott fejfájást, egyedül nekik kellett az LMP2-esek közül feladniuk és csomagolniuk idő előtt, miután a versenygépük megállt a pályán.

 

Az LMP3-asok között az United Autosports #2-es számú Ligier JSP3-as típusú gépe szinte rajt-cél győzelmet aratott, gyakorlatilag tökéletes versenyt futottak és 41 másodperc előnnyel értek be a kategória másodikja előtt. A 360 Racing csapata a kilencedik helyről startolva tiszta versenyt futva értek be a második pozícióban. A pezsgőzésből még a #17 Ultimate csapat vehette ki a részét, egy körrel lemaradva a győztestől.

 

A GTE kategóriában hazai pályáján tudott a TF Sport győzelmet aratni a #90-es rajtszámú Aston Martinukkal. Habár az első helyről kezdhették meg a futamot, nem a klasszikus start-cél győzelmet láthattuk tőlük. Nicki Thiim tapasztalata sokat nyomott a latba, nem beszélve a hétvégén a WEC-ben is induló versenyző tempójáról, a #90-es kiérdemelte a győzelmet. Második lett a Proton Competition egy friss Porsche 911 RSR-el, míg a dobogó legalsó fokára egy másik Aston, a Beechdean AMR által indított #99-es versenyzői állhattak fel.

 

Végeredmény

A bejegyzés trackback címe:

https://endurancing.blog.hu/api/trackback/id/tr8612434877

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása