Hírek magyarul Le Mans világából

Endurancing - Hosszútávú autóversenyzésről

Endurancing - Hosszútávú autóversenyzésről

WEC Fuji – Toyota győzelem hazai pályán

2016. október 21. - Endurancing

A Toyota 2 év után tudott ismét futamot nyerni a WEC-ben, a 2014-es Fujiban rendezett verseny után idén is a dobogó legfelső fokára állhatott a japán gyártó a hazai versenyén.

 A versenyt végig a #8-as Audi irányította Lucas Di Grassival, Oliver Jarvis-szal és Loic Duvallal a volán mögött. Azonban a #6-os Toyota tudta tartani velük a lépést és egy utolsó pillanatban hozott döntéssel, mely szerint nem cserélnek kerekeket az utolsó órában, az Audi elé vágtak és learatták a babérokat.

 A terv közel sem volt ilyen egyszerűen kivitelezhető, Kamui Kobayashi mögött mindössze másfél másodperces hátránnyal futott be az Audi. Duvalnak még minimum egy körre szüksége lett volna, hogy az élre álljanak, de így a Kobayashi, Conway és Sarrazin hármas locsolhatta a pezsgőt a legboldogabban.

 A bajnoki címvédő a negyedik kiállások után meg tudta szerezni a második helyet, de végül Mark Webber csak a 3. helyre kormányozta be a Porschét, ezzel mindhárom gyártó képviseltette magát a dobogón.

 A pontversenyben vezető Neel Jani, Romain Dumas és Marc Lieb által alkotott hármas csak az 5. helyet tudta elcsípni, valószínűleg egy a kvalifikáció során is fellépő műszaki hiba miatt. További másodperceket vesztegettek a pitben is, hiszen az első karosszéria darabot kellett cserélniük verseny közben.

 A #7-es Audinak a hibrid rendszerrel adódtak problémái, így feladni kényszerültek a versenyt.

A privát LMP1-esekknél ismét a #13-as Rebellion szerezte meg a győzelmet, mivel a harmadik órában elfüstölt a vetélytárs ByKolles.

 

 

LMP2-es kategóriában a narancssárga G-Drive győzött egy eszméletlen hajsza végén a #43-as RGR ellen. A G-Drive a verseny során viszonylag magabiztosan vezetett, viszont az utolsó kiállások után Bruno Senna lökhárítóját pillanthatták meg, mivel a #43-as mögé jött vissza a pályára a Will Stevens által kormányzott #26-os versenygép. Stevens azonban begyújtotta a rakétákat és egy szabálytalan előzés, az azt követő pozíció visszaadás után szabályosan is megszerezte a vezetést és egyben a győzelmet a #26-os csapatnak az LMP2-esek között.

 

 

A GTE-Pro kategóriában a Ford GT-k most egy szinttel kiemelkedtek a mezőnyből és könnyed kettős győzelmet arattak, néha előzgette egymást a #66-os és #67-es kocsi, de végül utóbbi szelte át előbb a célvonalat. Harmadik helyen az #51-es AF Corse Ferrari élt célba.

 

Teljes végeredmény ITT érhető el.

A bejegyzés trackback címe:

https://endurancing.blog.hu/api/trackback/id/tr7411827315

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása